Programy lojalnościowe
Imommy nie tylko projektuje indywidualne programy lojalnościowe, ale również realizuje wszystkie ich etapy. Nasze przykładowe pomysły:
Sport Club – dołącz do drużyny
Dzieci kochają rywalizację i sport, a rodzice cieszą się, jeśli mogą wspierać rozwój swoich dzieci i ich ducha walki. Dzięki temu programowi rodzice, robiąc zakupy, otrzymują specjalny login i hasło do strony www, lub Social Media – Facebook, na której wysyłają zdjęcia/filmy swoich małych miłośników sportu prezentujące ich umiejętności w danej dziedzinie sportowej (przykładowo piłka nożna, ale im więcej dyscyplin tym lepsza zabawa!). Rusza głosowanie na Facebooku lub stronie na najbardziej utalentowane dzieci, z których wybierane są dwie drużyny, pomiędzy którymi rozgrywany będzie prawdziwy mecz. Zwycięskie drużyny otrzymują nagrody, a rodzice zwycięskich drużyn vouchery na zakupy. Program dzięki systemowi głosowania angażuje całe rodziny oraz przyjaciół rodziny, co niezwykle szybko zwiększa zasięg rozpoznawalności marki i portfolio stałych klientów.
Zakręcone stickersy – wyklejamy świat
Kolejna rzecz, której nie mogą oprzeć się dzieci to kolekcjonowanie mini gadżetów lub naklejek, z których następnie powstaje coś niezwykłego. Uczymy dzieci konsekwencji w działaniu i cierpliwości oraz edukujemy, tworząc książeczki z naklejkami, które nie tylko stanowią zbiór naklejek, ale przede wszystkim stawią zbiór edukacyjnych historyjek pisanych w formie naklejek, a dzieci, aby dowiedzieć się dalszej części historii, z przyjemnością będą wraz z rodzicami dokonywać zakupów i cieszyć się z kolejnych naklejek. Całości standardowo towarzyszy głosowanie na najszybciej i najstaranniej uzupełnioną książeczkę z naklejkami i dopisanie dalszych części historii, analogicznie na kanałach społecznościowych ruszają konkursy z nagrodami.
Pre-Paid Card – ucz się z nami!
Program dla starszych dzieci, (7-10 lat), który ma na celu uczyć je planowania i dbania o domowy budżet w zakresie produktów kupowanych przez rodziców dla dzieci. Powstają tzw. karty pre-paidowe na produkty stricte dla dzieci (kolorystyka i projekt kart – konkurs dla dzieci na FB, najlepszy projekt wygrywa). Rodzice, robiąc zakupy pozwalają dzieciom sortować w koszyku produkty przeznaczone dla dzieci, a następnie wspólnie z dziećmi płacą naładowaną wcześniej kartą. (Z zasady rodzice z dziećmi w każdym miesiącu powinny planować budżet na wydatki stricte dla dzieci). Karty mogą nosić ze sobą dzieci, przy czym rodzice ustalają limit dokonywanych zakupów w danym miesiącu, wpłacając określoną kwotę na daną kartę pre-paidową. Programowi towarzyszą konkursy na „pomysłowe wizualizacje kart“, na stronie www powstaje podstrona z aplikacją i grami dotyczącymi planowania.
Puzzles – zbieraj i wybieraj!
Kolejny program oparty na zbieraniu elementów, tym razem puzzli (za określoną wartość progową wydanej kwoty), które dzieci mogą podczas wielokrotnych zakupów z rodzicami zestawiać w całość. Tym razem są to woreczki z kilkoma fragmentami układanki, które otrzymuje się za każde wydane X PLN. Dzieci rozpoczynają układanie puzzli, a dzięki każdej wizycie dokładają kolejne fragmenty i są w stanie rozpoznać, co przedstawia cały obraz puzzli. Na kanałach społecznościowych rusza oczywiście równolegle konkurs na najszybciej ułożone puzzle, a na wygranych czekają nagrody do odebrania w punktach sprzedaży. Dzieci mogą również dzięki swojej wyobraźni, rozrysowywać dalsze przygody i tworzyć kolejne rysunki pod puzzle. I tym razem uczymy się wspólnie konsekwencji w działaniu i cierpliwości, wspieramy zdolności manualne i bodźce kognitywne, a przy okazji sprawiamy, że dzieci nie będą mogły doczekać się kolejnej wizyty w sklepie.
Zoo lovers
Program oparty również na kartách pre-paidowych. W każdym miesiącu wybierani są klienci i ich rodziny z najlepszym wynikiem na karcie (najwyższa wartość zakupów). Nagrodą jest ich wspólną wyprawą do ZOO (impreza organizowana sezonowo ale cyklicznie, np. w każdy weekend). To nie będzie nudna wizyta w ZOO, tylko niesamowita przygoda pod przewodnictwem dużej postaci zwierzaka, który będzie opowiadać najdziwniejsze i najśmieszniejsze fakty z życia swoich znajomych z ZOO (innych zwierząt:), a po spacerze zorganizuje piknik z dodatkowymi atrakcjami (będzie można sobie robić zdjęcia z dużym pluszowym zwierzakiem, pomalować twarze i wcielić się w rolę dzikich zwierząt (przygotujemy konkursy, między innymi na odgadywanie odgłosów zwierząt, które zagubiły się w zoo i które dzieci pomogą odnaleźć);
Klub Małych Czytelników
Tym razem udajemy się na wspólne czytanie. Dzieci na Facebooku głosują na swoje ulubione książeczki i ulubionych pisarzy dziecięcych, a wygrane pozycje i osoby pojawiają się w ustalonych miejscach (przykładowo: Empik lub galerie handlowe w zimę, parki i plaże w lecie) i czytają na głos historie. W Klubie Czytelnika może brać udział każdy, kto posiada kartę Klubu (karta zakupowa, którą otrzymuje każdy klient robiący zakupy w Państwa sklepie). Nie będzie to nudne klasyczne czytanie tylko przedstawianie na żywo historii, z wykorzystaniem dodatkowych interaktywnych elementów. Pisarz lub postać po przeczytaniu danego fragmentu będzie animowała go razem z dziećmi, tworząc mini teatr. Dzieci będą miały okazję połączyć przyjemne z pożytecznym, a Państwa sklep stanie się nie tylko miejscem dokonywania zakupów, ale również marką wspierającą poprzez działania CSR rozwój swojej najmłodszej zakupowej społeczności.
Beach Club
Ten program związany jest z wprowadzeniem do oferty Państwa sklepu asortymentu produktów typowo letnich/plażowych, które pojawiać się będą sezonowo i będą związane z wakacjami (zdrowe chłodzące soki, naturalnie wyciskane, ale w formie: „take away“, zdrowe przekąski, gadżety plażowe etc). Na portalach społecznościowych ruszają równolegle konkursy na zdjęcia z wakacji z Państwa sklepem w tle, a na plażach i w parkach tworzony są strefy Fun Zone (mini plac zabaw, muzyka, sporty, animacje, małpi gaj etc) promujące markę i przystąpienie do Loyalty Programme (Program dla zakupowiczów, którzy kupują w Państwa sklepie minimum raz dziennie ze specjalnymi rabatmi i wejściówkami na imprezy i do stref Beach Club). Kampania lojalnościowa, która wiąże z marką dzieci i całe rodziny, zwiększa aktywność CSR i przede wszystkim buduje szybki i duży zasięg.
Cookies lovers
W tym programie z produktów zakupionych w Państwa sklepie uczymy się gotować i piec smakołyki. Rodzice i dzieci umieszczają na FB swoje przepisy, rusza głosowanie zakończone warsztatami gotowania dla wszystkich członków Klubu (nie będzie to zwykłe gotowanie tylko event. Powiązany z animacjami dla dzieci o zdrowym odżywianiu i problemach żołądkowych, czyli jak kończą dzieci, które żywią się tylko słodyczami). Równolegle w sklepach pojawia się tablica, gdzie rodzice mogą zostawiać (przypinać na magnesach lub w innej formie) przepisy kulinarne z produktów kupowanych w Państwa sklepach. Całość można łatwo powiązać z kampanią TV, Radio i online (tworząc podstronę z przepisami i gry dla najmłodszych dotyczące gotowania).
Kids Music Club
Dzieci kochają muzykę i taniec. W tym programie szukamy talentów wokalnych oraz talentów do pisania rymowanych piosenek. Na FB lub stronie dzieci umieszczają śpiewane przez siebie utwory, następnie rusza głosowanie, najlepsi dostają status „Utalentowanego Zakupowicza“ i dostają rabaty na wybrane produkty. Równolegle dla najlepszych organizowany jest Mini Talent Show, utwory stworzone przez najlepszych młodych muzyków, po tuningu producenta muzycznego umieszczone są na płycie, która zostaje wyprodukowana w określonej ilości i jest rozdystrybuowana w sklepach sieci. W programie lojalnościowym mogą uczestniczyć dzieci, których rodzice posiadają kartę członkowską (robią zakupy z określoną częstotliwością, parametry do ustalenia wewnętrznie).
iMommy – programy lojalnościowe